Monday 15 August 2011

Samapi sudah di Tasek Chendroh

pada 18/7/2011, Jam 2.00 ptg. Group E-Pjj SR113 telh selamat sampai di Tasek chendroh, Kuala Kangsar. Untuk msuk ke kawasan perkhemhan kami kna berjln ke dalam kawasan perkmpungan lbh kurg 5KM sehingga hujung kampung sehingga jumpa jeti. Di Jeti kami menaiki bot untuk menyeberang tasek untuk ke tapak perkhemahan. lebih kurang 200m la jarak jeti ke tapak perkhemhan iaitu Tanjung Harapan.

Aktiviti pertama: Makan! sampai2 di Tanjung Harapan kami makan dulu.. perut kenyang baru bleh buat kerja.. lepas makn, kami membhgikan tugas. aku amek part pling seng. dirikn khemh penginapan. walaupn nmpk sng nk pasng khemah igloo tp kalu slah cara boleh rosak khemh tu di buatnya.. mcm khmeh afiq, sia2 je pth btg pnghbg dia. dah kna bli bru.. nsb bek bkn aku yg buat.. tp en.syam ada bg ilmu baru yg aku mcm bru thu je, untuk mengelkkan khemh msuk air, pastikn cover khemh teggng n ilmu bru lg. selain menggunakan belerang untuk d tabur keliling khemh, kta bolh jgk gnakan garm kasr.. bnyk mnfaat garm kasr rupanya. selain 2, boleh mengelakkan pncemarn air tasek jgk.

lepas dah siap khemh pnginpn n dah borg ngadp khemh pnginapn, aku n k.noi n idah buat2 pndai nk dirikan khemah untuk dapur. group aku nie bgus. kesian kot tgk kami perempuan2 nie terkia2 nk dirikn khemh dapur, bdk2 laki yg xda keje dgn machonya dtg membantu sampai la khemah dapur 2 megah berdiri di celah pokok.



inilah hasil khemah dapur kami

No comments: